• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Är ni ärliga om övriga lån, om ni söker tex advisa eller lendo.

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Om ni söker tex advisa eller lendo. Uppger ni lån med bara bisnode då?
Jag har bara ett lån (wästgöta) men tänker att jag får sämre ränta om jag informerar om det. Eller tar alla bisnode utöver UC?
Hur gör ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ash

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Februari 2019
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Om ni söker tex advisa eller lendo. Uppger ni lån med bara bisnode då?
Jag har bara ett lån (wästgöta) men tänker att jag får sämre ränta om jag informerar om det. Eller tar alla bisnode utöver UC?
Hur gör ni?

Du behöver väl inga lån när du har dina tesla aktier på 1,5mlj? bättre du säljer av lite av dom istället för att låna
 

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Du behöver väl inga lån när du har dina tesla aktier på 1,5mlj? bättre du säljer av lite av dom istället för att låna
"Behöver" är en bedömningsfråga. Kan jag betala de 450 tusen kronorna jag har kvar att betala för det hus jag precis byggt? Ja. VILL jag sälja aktier? Nej. Jag tar hellre så mycket som möjligt i lån, t.ex. 350 tusen. Har 0,3 i UC...
Men då måste räntan vara låg. Under 8% i alla fall. Därav min fråga. Jag har redan maxat bolån, kan inte höja pga ensamhushåll.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
"Behöver" är en bedömningsfråga. Kan jag betala de 450 tusen kronorna jag har kvar att betala för det hus jag precis byggt? Ja. VILL jag sälja aktier? Nej. Jag tar hellre så mycket som möjligt i lån, t.ex. 350 tusen. Har 0,3 i UC...
Men då måste räntan vara låg. Under 8% i alla fall. Därav min fråga. Jag har redan maxat bolån, kan inte höja pga ensamhushåll.

inte värt att realisera en del av vinsten och lägga det i ett nybygge istället?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp